Miesięczne archiwum: Marzec 2017

W jaki sposób trenować na siłowni?

Pragnąć osiągnięcia widocznych rezultatów, dzięki trenowaniu na siłowni, powinniśmy wziąć pod uwagę, że nie jest to z pewnością możliwe w przeciągu kilku dni. Sportowców, których widzimy na okładkach różnych czasopism, trenują latami. Mają oni idealnie dopasowaną dietę, która pozwala im na zwiększenie swoich obwodów z każdym kolejnym rokiem. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ przestrzeganie diety bywa dość kłopotliwe, szczególnie gdy mamy wiele rzeczy do zrobienia na głowie. Warto jednak pamiętać, że cierpliwość popłaca i po pewnym czasie możemy zauważalnie przetransformować swoje ciało. Wymaga to jednak od nas zaangażowania oraz chęci, które mogą każdego dnia zniknąć. Należy jednak wiedzieć, w jaki sposób motywować się do ciężkich treningów na siłowni.

Jaki trening na start?

Wielu początkujących na siłowni nie potrafi wybrać swojego pierwszego planu treningowego. Co gorsza, znajdą się tacy, którzy trenują bez jakiejkolwiek rozpiski, zmieniając maszyny co minutę. Ćwicząc w ten sposób nie osiągniemy żadnych rezultatów, gdyż nasze mięśnie nie są poddawane odpowiedniemu wysiłkowi. Warto zatem zdobyć odpowiednią wiedzę, którą można znaleźć w internecie, aby maksymalnie wykorzystać swój potencjał. Niektórzy polecają treningi FBW, które są wskazane dla początkujących. Na jednym treningu ćwiczymy całe ciało, co jest bardzo ciekawym rozwiązaniem dla osób, które nie miały styczności z siłownią. Można w ten sposób przygotować swoje ciało do planów, w których każdego dnia wykonujemy ćwiczenia na dwie partie mięśniowe, a czasem na jedną. Ćwiczenia na biceps powinny być wykonywane w sposób precyzyjny oraz powoli, gdyż technika ma największe znaczenie na siłowni.

Co robić, gdy następuje stagnacja?

Bardzo częstym zjawiskiem na siłowni jest stagnacja wzrostu mięśni. Dzieje się tak, ponieważ przyzwyczajają się one do jednego typu wysiłku, przez co nie rosną. Najlepszym sposobem, aby powstrzymać ten stan rzeczy, jest zmiana planu treningowego. W czasopismach kulturystycznych można znaleźć mnóstwo przeróżnych rozpisek, które pisane są przez profesjonalistów oraz znanych trenerów personalnych. Można także poprawić swoją dietę oraz spróbować innych rozwiązań w tej kwestii. Popularnym planem żywieniowym w dzisiejszych czasach jest dieta tłuszczowa. Wiele osób całkowicie rezygnuje ze spożywania węglowodanów, których nie musimy jeść. Pamiętajmy, że to co jemy, ma najistotniejsze znaczenie, jeżeli pragniemy efektów. Warto zatem dołożyć wszelkich starań, aby dieta była profesjonalna oraz indywidualnie dopasowana pod nasze cele treningowe. Można również pokusić się o zakup odżywek, które wspomagają wzrost.

Czym powinna cechować się dobra ławeczka treningowa?

Czym powinna cechować się dobra ławeczka treningowa?

Coraz więcej osób w naszym kraju przechodzi na zdrowy styl życia. Ludzie decydują się nie tylko jeść odpowiednio potrawy, ale także systematycznie ćwiczyć. Wszystko dlatego, że połączenie tych dwóch czynności korzystnie wpływa na posiadaną sylwetkę, wydolność oraz prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu. Dużo osób wybiera trenowanie w zaciszu własnego domu czy mieszkania. Wszystko dlatego, że niektórzy ludzie nie mają tak dużo czasu, aby na przykład po pracy jechać na drugi koniec miasta do siłowni. Poza tym, domowa siłownia to także oszczędność pieniędzy. Oczywiście, na początek trzeba zainwestować, ale zakup sprzętu prędzej czy później zwróci się – w końcu nie trzeba będzie wydawać w późniejszym okresie pieniędzy na drogie karnety do siłowni czy tracić gotówki na dojazdy.

Jednym z najważniejszych elementów służących do ćwiczeń jest ławka treningowa. Czym powinien cechować się ten produkt? Osoby, które w najbliższym czasie mają zamiar kupić ten przyrząd powinny postawić na sprawdzonych producentów. Trzeba podkreślić, że  w tym aspekcie nie warto oszczędzać. Jest to spowodowane tym, że dobrej jakości sprzęt nie tylko może służyć przez wiele długich lat. Ponadto, gwarantuje pełne bezpieczeństwo w czasie wykonywania jednostek treningowych. Trzeba zaznaczyć, że profesjonalna ławeczka treningowa jest wykonana z wytrzymałych materiałów, które dodatkowo zapewniają wygodę w trakcie ćwiczeń.

Warto doda, że dobry sprzęt umożliwia między innymi zakres regulacji oparcia. Dzięki temu, każdy właściciel takiego przyrządu ma szansę na bardzo urozmaicony trening.

Ławeczka treningowa – co można ćwiczyć?

Ławeczka treningowa jest jednym z najbardziej uniwersalnych przyrządów do ćwiczeń. Wszystko dlatego, że można na niej wykonywać zadania na różne partie ciała. Większości osób ławeczka treningowa kojarzy się z ćwiczeniami dotyczącymi mięśni brzucha. Oczywiście – nic nie stoi na przeszkodzie, aby trenować te partie ciała. Poza tym, profesjonalny sprzęt umożliwia również na przykład ćwiczenie klatki piersiowej, barków przy tricepsów. Wystarczy tylko posiadać również hantle czy sztangę z odpowiednimi obciążeniami.

Ławeczka treningowa umożliwia również ćwiczenie mięśni grzbietu. Bardzo popularnym zadaniem z wykorzystaniem tego przyrządu jest na przykład wiosłowanie hantlą w opadzie. Osoba, która będzie systematycznie wykonywać tego typu ćwiczenia może liczyć na silniejsze mięśnie grzbietu.

Podsumowując – sama ławeczka treningowa jest idealna do trenowania mięśni brzucha. Jeśli w trening będą zaangażowane też hantle czy sztangi, to ten przyrząd pozwala trenować inne partie ciała, jak choćby klatkę piersiową czy grzbiet.

Domowa siłownia tańsza niż myślisz

Każdy z nas z pewnością widział w serialach lub filmach, głównie amerykańskich, fantazyjnie urządzone siłownie w domach bogatych ludzi. Któż by w końcu nie chciał posiadać takiego miejsca, w którym można trenować nie wychodząc z domu? Wbrew pozorom, inwestycja w domową siłownie nie wymaga zbyt wielu środków, wystarczy rozejrzeć się za odpowiednimi akcesoriami. 

Przyrządy warte uwagi

Wbrew pozorom, aby stworzyć własne miejsce do ćwiczeń, nie potrzebujemy na ten cel adaptować zupełnie nowego pomieszczenia, wystarczy kilka metrów kwadratowych. Najlepiej jeśli wyznaczymy miejsce w pokoju z dostępem do świeżego powietrza, aby lepiej nam się trenowało. Poza tym, musimy przemyśleć to, jakie sprzęty chcemy umieścić na swojej siłowni, do wyboru mamy między innymi:

  • rowerek treningowy – prawdziwa klasyka, jednak nadal aktualna; od tego sprzętu większość osób zaczyna tworzenie siłowni, trening na nim jest bowiem przyjemny i efektywny;
  • orbitrek Kettler – przyrząd nieco bardziej zaawansowany, pozwalający nam na jednoczesne ćwiczenie mięśni nóg, ramion oraz pośladków;
  • atlas do ćwiczeń – każda osoba, która pragnie wyrzeźbić mięśnie, powinna posiadać atlas w swoim domu; jest to urządzenie bardzo wszechstronne, umożliwiające poprawę wyglądu niemalże każdej części naszego ciała;
  • bieżnia – każdy amator biegania, który jednak nie lubi brzydkiej pogody za oknem, powinien zaopatrzyć się w ten przyrząd; dzięki wszechstronnej regulacji, możemy biec pod różnymi kątami nachylenia podłoża, z wybraną prędkością. 

Przedstawione powyżej przyrządy są najczęściej wybierane przez osoby, które urządzają własną siłownię. Jednak dobierając urządzenia dla siebie, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki rodzaj wysiłku jest dla nas najbardziej odpowiedni, oraz które partie ciała chcemy przede wszystkim wyćwiczyć.

Rób zakupy z głową

Sprzęt sportowy, szczególnie ten elektroniczny, nie jest zbyt tani, dlatego przed dokonaniem zakupu warto zrobić porządny rekonesans na rynku. Na początku możemy odwiedzić stacjonarny salon sportowy, aby móc „na żywo” zobaczyć poszczególne modele. Jednak same zakupy warto robić w innym miejscu, to bowiem jest zbyt drogie. Można przejrzeć aukcje internetowe, może ktoś będzie wystawiał używany orbitrek Kettler w przystępnej cenie? Podobnie atlas można tam znaleźć, często produkty wystawiane są przez siłownie publiczne, które wymieniają sprzęt na nowszy. Pamiętajmy, że nie musimy wybierać produktu najbardziej rekomendowanego i wytrzymałego. W naszym domu bowiem nie będzie tak dużego oblężenia jak na siłowni, dlatego artykuł przemysłowy nie jest nam do niczego potrzebny.